حمل و نقل جاده‌ای

انواع مختلف وسایل حمل و نقل جاده‌ای کدام‌ موارد هستند؟

حمل و نقل جاده‌ای ، بخش مهمی از زنجیره تأمین است و بهینه‌سازی آن می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. شرکت‌‌ها گزینه‌های متفاوتی برای ارسال کالاها دارند که حمل‌و‌نقل جاده‌ای یکی از آن‌هاست. شرکت‌های حمل‌و‌نقل دارای ناوگان‌های گوناگونی هستند تا به نیاز، نوع کالا و بودجه مشتریان خود خدمت‌رسانی کنند. مقاله حاضر به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه حمل‌ونقل جاده‌ای را متناسب با نیازهای کسب‌وکارتان شناسایی نمایید.

 

انواع حمل و نقل جاده‌ای بر پایه مقصد

حمل و نقل جاده‌ای بر اساس مقصد و نوع کالا تفاوت دارد و در صورت وجود محدودیت‌های ارتفاعی در مسیر، از ون برای تحویل استفاده می‌شود.

حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی

حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی برای برخی از انتقالات کالا که نیازمند عبور از مرزهای بین‌کشوری، مانند مرز کانادا و ایالات متحده، هستند، ضرورت دارد. در این شرایط باید قوانین ناظر بر انتقال کالا را بر اساس قوانین تجارت مورد توجه قرار داد. همچنین، در مسیرهایی که برای وسایل نقلیه جاده‌ای قابل دسترسی نیستند، حمل‌و‌نقل چندوجهی الزامی خواهد بود. این امر به منزله‌ی انتقال کالاها از وسایل نقلیه جاده‌ای به وسایل حمل‌ونقل دریایی یا هوایی، یا ترکیبی از هر دو است.

 

 

حمل و نقل جانبی برای مسیرهای طولانی

عمدتاً کامیون‌ها، محموله‌ها را داخل مرزهای کشور مبدأ جا‌به‌جا می‌کنند، مانند حمل LTL بین کبک و انتاریو. کامیون‌ها معمولاً سنگین هستند و بسته به نوع بار، مجوز عبور از جاده‌ها را دارند یا خیر. برای حمل مواد منفجره، باید شرکت حمل و نقلی با مجوزهای لازم انتخاب شود.

انواع حمل‌و‌نقل جاده‌ای بر اساس نوع بار

در انتخاب روش حمل‌ونقل جاده‌ای، عامل اصلی نوع بار است. ویژگی‌های بار مانند نوع، اندازه، وزن و شکل، نوع وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب را مشخص می‌کنند.

حمل و نقل بر اساس اندازه بار

حمل‌و‌نقل محموله‌های حجیم نیازمند وسایل نقلیه و مسیرهای ویژه‌ای است که برای جابه‌جایی کالاهایی با ابعاد یا وزن فراتر از ظرفیت استاندارد کانتینرها طراحی شده‌اند.

حمل‌و‌نقل براساس نوع کالا

حمل‌و‌نقل جاده‌ای بر‌اساس نوع کالا، متغیر است. برای کالاهای به صورت مایع، خشک، گازی، بسته‌بندی شده یا فله‌ای، وسایل نقلیه مختلفی به کار می‌روند. حمل کالاهای خطرناک نیز تابع مقررات ویژه و نیازمند وسایل نقلیه مناسب است. شرکت‌هایی مانند ترانسپورت اکونو نورد برای مقادیر کم که یک کامیون کامل را پر نمی‌کنند، خدمات حمل‌و‌نقل کمتر از بار کامیون (LTL) ارائه می‌دهند، که این شیوۀ حمل‌و‌نقل، کاهش هزینه‌ها را در پی دارد.

همیشه نوع مناسب حمل‌و‌نقل جاده‌ای را انتخاب کنیدTop of Form

انتخاب صحیح نوع حمل‌و‌نقل جاده‌ای، حائز اهمیت برای بهینه‌سازی هزینه و زمان ارسال کالا می‌باشد. برای برون‌سپاری این امور، با Transports Econo Nord تماس بگیرید تا کالاهایتان را در کانادا و سایر نقاط به صورت مطمئن تحویل دهیم.

 

رفرنس انگلیسی این مقاله
www.econonord.com/en/2016/11/different-types-of-roadway-transportation

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *